Bize Buradan Ulaşabilirsiniz : admin@ingiltereforumu.com

Facebook İletişim : www.facebook.com/ingiltereforumu



Zaman: 29 Nis 2017 23:15

Tüm zamanlar UTC



TÜRKİYE CANIM FEDA
TÜRKİYE CANIM FEDA





Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 7 mesaj ] 
Yazar Mesaj
Okunmamış mesajGönderilme zamanı: 15 Şub 2017 17:03 
Çevrimiçi
Forumvisa4UK - Multi Süper Üye (+5000 Mesaj)
Forumvisa4UK - Multi Süper Üye (+5000 Mesaj)
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eyl 2012 23:38
Mesajlar: 10324
Konum: İngiltere
Ettiği teşekkür: 4546
Aldığı teşekkür: 3050
Şehir: Londra
Vize Durumu: Var
Vize Türü: İngiliz Vatandaşı
Vize Statüsü: -
Cinsiyet: E ♂
Ruh Hali: Yorgun
Burcu: Oğlak
Bindiğimiz uçağın kaza yapma ihtimali 11 milyonda bir

Bu, bana Lalin Sabuncuoğlu’nun kıyağı! - Lalin Sabuncuoğlu Janssen.
Mutlaka tanışılması, hatta arkadaş olunması gereken bir kadın. Dünyann en iyi havayollarından biri kabul edilen Swiss International Airlines’da çalışıyor.

Daha doğrusu, Swiss International’ın Batı ve Güney Avrupa Bölge Direktörü. Zürih’te yaşıyor. Onun
da minik bir kızı var, Alya’dan biraz daha büyük.

Ne var ki Alya’dan sonra bende ortaya çıkan uçak korkusu Lalin’de yok. Yolum Zürih’e düşünce, beni bir seminere soktu.

Ve ben kendimi uçuş korkumu yenmemi sağlayacak bir psikoloğun karşısında buldum:

Fabian Regard.

Meğer binlerce insan bu fobiden mustaripmiş. Fabian da bu konuda yüzlerce seminer vermiş. Ben sordum, Fabian yanıtladı.

Buyurun buradan okuyun...

Uçak korkum var.

- Hadi gelin sebeplerini tek tek gözden geçirelim. Belki o zaman korkunuzu aşabiliriz. Sizce bu uçak korkunuz neden kaynaklanıyor?

Bilmem, bir sürü sebebi olabilir, belirsizlik, bilinmezlik...

- Bilinmeyen bir şey yok ki. Belirsizlik de yok. Uçak kazasının başımıza gelme ihtimali, 11 milyonda bir. Yani 10.999.999 kere iyi bilet çekiyorsunuz, bir kere kötü bilet.

Piyango gibi yani...

-Tam olarak değil. Piyangoda, 10.999.999 kere kötü bilet çekme ihtimaliniz var, bir tane iyi bilet. Burada tam tersi.

Yine de neticede bir risk.

- Evet, uçağa binmek bir risk. Ama bu, yaptığımız her şey için geçerli. Ve sizi temin ederim, diğer bütün eylemler uçağa binmekten daha riskli. Duş yapmak dahil. Uçak, olabileceğiniz en emniyetli yer.

İyi ama ben uçağı kullanmıyorum.

- Haaaaa. Demek mesele bu. Kontrol sizde olmadığı zaman huzursuz oluyorsunuz. Ve kendinizi bırakamıyorsunuz. Oysa uçaklarda suratını bile görmediğiniz bir insana güvenmeniz gerekiyor.

Aynen öyle.

- Başka ne huzursuzluk veriyor?

Kapalı bir şeyin içindesin. Yerde değil, havadasın. İstediğin zaman dışarı çıkamıyorsun, "Hooop inecek var! Çek sağa" diyemiyorsun.

- Doğru. Yapabileceğin bir şey de yok. Tıpkı ameliyat olmak gibi, gidiyorsun hastaneye ve doktora teslim oluyorsun. Allah’tan oranı buranı kesmiyorlar, iyi bir yolcu ol ve uçuştan keyif almaya bak. Oku, izle, iç, ye... Uçağı kullanmak dışında bir sürü şey yapabilirsin. Öğrenmemiz gereken de şu: O korkuyu biz yaratıyoruz. Ve bu çok iyi bir haber.

Çünkü korkuyu ben yaratıyorsam, yok da edebilirim!/images/100/0x0/55eac3a7f018fbb8f8953699

- Evet! Ya da o korkuyu hiç yaratmayabilirsin. Bir de tabii korku ve tehlike arasındaki farkı bilmek önemli. Bir şeyden korkabilirsin ama bu, o şeyin senin için tehlikeli olduğu anlamına gelmez. İnsan mesela korku filmi izlerken korkar ama bu onun tehlikede olduğu anlamına gelmez. Sinemanın içinde risk altında filan değilsin.

İyi de 11 milyondan biri ben olabilirim!

- Doğru, ama trenle gidebilirdiniz, arabayla gidebilirdiniz, gitmediniz, sizin seçiminizdi. Ve istatistiklere göre en az riskli olan uçaktı.

Yılda kaç uçak kazası oluyor?

- 3 ya da 4. Buna karşılık, her 25 saniyede bir insan, trafik kazalarında can veriyor. Evet uçmak dünyanın en emniyetli yolculuğu ama havaalanına giderken daha çok risk altındasınız.

Tüm bu bilgilere rağmen, uçuş korkum geçmezse ne yapacağım?

- Bir web sitemiz var, oraya katılın, binlerce üyemiz var. Onlardan biri olun, uçağa binmeden önce size yardımcı olalım. Her seferinde terapistlerimizden biri gelecek, sizinle sohbet edecek, sizi bilgilendirecek. Korku ve tehlike arasındaki farkı anlatacak. Evet arabayı siz kullanıyorsanız, kendinizden eminsiniz ama bu tehlikede olmadığınız anlamına gelmiyor. Buna karşılık fareden korkabilirsiniz, bu da farenin tehlikeli olduğu anlamına gelmiyor. Korku ile tehlike arasında bir bağ varsa anlarım, yoksa bu sizin fobiniz. Siz tam olarak nelerden korkuyorsunuz?

Ooooo bir sürü şey! Kalkış, iniş, bir başka uçakla çarpışmak, bir manyağın uçağı havaya uçurması, uçağı teroristlerin kaçırması, türbülans, infilak etmek, motorların durması... Uyku hapı filan almam gerekiyor, o kadar huzursuzum. Bildiğim bütün duaları okuyorum. Sanırım çocuk doğurduktan sonra arttı.

- Oysa dünyanın en emniyetli yerindesiniz! O saydıklarınızın hepsi sizin beyninizin içinde yarattığınız korkular. Bir de tabii çok fazla Hollywood filmi izlemişsiniz.

Peki kalp krizi geçirme ihtimali?

- Her yerde böyle bir risk ne kadar varsa, uçakta da o kadar var. Uçmak, herhangi bir hastalığı tetiklemiyor. Bunca yıldır bu işin içindeyim, uçakta sağlık probelmi yaşayanlara da rastladım, ama o problemlerin hiç birinin uçuşla alakası yoktu.

Ama tabii uçağı durdurup seni hastaneye götüremezler.

- Hayır, çok ciddi bir meseleyse, uçak iniş yapıyor ve hasta en yakın hastaneye yetiştiriliyor. Bilmem söylememe gerek var mı, uçaklar neredeyse bir hastane kadar donanımlı. Ve personel, ilk yardım konusunda eğitimli. Ben tabii daha çok Swiss International’dan söz ediyorum ama Avrupa’daki hemen hemem bütün havayolları bizim gibi, Türk Hava Yolları da buna dahil.

Yine de bir kaza oldu...

- Evet ama kaç ay önce? 6? Oysa, trafik kazası her 25 saniyede bir oluyor.

Peki pilotların yeteri kadar "iyi" olduğunu nerede bileceğim? Ya değillerse?

- Güveneceksiniz.

Yolculardan biri sara krizi gibi bir şey geçirirse?

- O hele hiç problem değil, görüntüsü ürkütücü ama geçiren kişi için riskli değil.

Panik atak?

- O da problem değil. Sevişmek ne kadar tehlikeliyse, panik atak geçirmek de o kadar tehlikeli. İnsan bedeni iki eylemde de benzer reaksiyonlar gösteriyor. Sevişirken ölme riskiniz neyse, panik atakta da öyle.

Peki yıldırım?

- Oluyor. Ama önemli değil.

Önemli olan ne peki?

- Uçağın, bir gemi gibi havada yüzdüğünü bilmeniz. Uçan bir kuş gibi. Kuşlar nasıl düşmezse uçaklar da düşmezler.

Motorlardan biri, birdenbire durursa, çalışmazsa?

- Sorun yok. İkinci motor da çalışmayabilir. Bisiklet yokuş aşağı giderken, pedal çeviriyor musunuz? Hayır. Bu da öyle bir şey, aslında inmek için motora ihtiyaç yok.

Kaç motor susunca tehlike başlıyor?

- Ben 4 motorun da sustuğu durumlar biliyorum.

Neden durur motorlar?

- Bir sürü sebebi olabilir, içine toz bile kaçabilir. 747’ye öyle olmuştu, yanardağın üzerinden geçerken toz kaçmış, ama sağ salim indi.

Uçak düşerken insanların bir kısmı kalp krizi geçiriyor olabilir mi?

- Hayır. Bir kere hiçbir uçak, öyle filmlerdeki gibi döne döne düşmüyor. Ama tabii bir korku yaratmak istiyorsan kendine, hep bir argüman bulabilirsin, bu tür şehir efsaneleri de yaratabilirsin.

Türbülans?

- Onun da pek çok sebebi olabilir. Senden önceki uçak yaratmış olabilir. Dağlar, binalar ve altındaki coğrafyanın önemi olabilir. Renkler bile önemli sıcak renklerin üzerinden geçerken farklı, soğuk renklerin üzerinden geçerken farklı. Ama birdenbire 200 metre düştük diye bir şey yok. Uçak hikayeleri askerlik hikayeleri gibi, herkes üzerine bir şey daha ekliyor.

Peki olabilecek en büyük problem ne?

- Bir problem sorun değil, iki problem de değil, hatta üç tane de değil. Her bir problemin üç çözümü var. Ama aynı anda beş problem varsa ve pilotun bir karar vermesi gerekiyorsa, o işte sorun.

Tecrübesiz pilot...

- Yok öyle bir şey, tecrübesiz pilot yok. Öyle biri varsa, yanında mutlaka çok tecrübeli bir başka pilot ya da eğitmeni vardır. Pilotların her 6 ayda bir teste tabi tutulduklarını biliyor musunuz? Çok iyi bir performans göstermeleri gerekiyor.

Kabin görevlileri türbülansa rağmen hizmet etmeye devam ediyorlarsa, "Ha tamam demek ki sorun yok" diyorum, amaaaa... Onlar da bağlanıp oturursa acayip huzursuz oluyorum.

- Kabin görevililerinin emniyet kemerlerini bağlaması, tamamen başka sebeplerden. Yolcuların üzerine sıcak kahve dökmemek için, gibi pratik nedenler.

Bir uçağın okyanusa düşme riski yok mu yani?

- Hayır efendim, söylüyorum uçak havada yüzüyor.

Hürriyet - Ayşe Arman

_________________
Sayfamıza reklam vermek için bizi ulaşın.

Email : admin@ingiltereforumu.com


Başa Dön
 Profil  
 
Okunmamış mesajGönderilme zamanı: 21 Şub 2017 11:16 
Çevrimdışı
Yeni Üye
Yeni Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Şub 2017 11:11
Mesajlar: 4
Konum: izmir
Ettiği teşekkür: 0
Aldığı teşekkür: 1
Şehir: izmir
Vize Durumu: Var
Vize Türü:
Vize Statüsü: -
Cinsiyet: E ♂
Ruh Hali: Sevimsiz
Burcu: Akrep
benimde ucuş korkum vardı yüzleşince yenebiliyorsun

_________________
Ondokuz Mayıs Üniversitesi


Başa Dön
 Profil  
 
Okunmamış mesajGönderilme zamanı: 21 Şub 2017 11:33 
Çevrimiçi
Forumvisa4UK - Multi Süper Üye (+5000 Mesaj)
Forumvisa4UK - Multi Süper Üye (+5000 Mesaj)
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Eyl 2012 23:38
Mesajlar: 10324
Konum: İngiltere
Ettiği teşekkür: 4546
Aldığı teşekkür: 3050
Şehir: Londra
Vize Durumu: Var
Vize Türü: İngiliz Vatandaşı
Vize Statüsü: -
Cinsiyet: E ♂
Ruh Hali: Yorgun
Burcu: Oğlak
gamelear yazdı:
benimde ucuş korkum vardı yüzleşince yenebiliyorsun


Yüzleşmek derken yuzleşmenizde yardımcı olanlar oldu mu ?

Bende yenmekle ilgili kendimce bazı adımlar attım bu 2 haftadır baya faydalı oldu. Uçuş korkusuyla ilgili bayı yayınları izledim youtube uzerinden. Kanal24 de yayınlanmış 51 dakikalık bir program var o baya rahatlattı beni ama bir kaç kişiyle konuşunca geçtiğimi gunlerde yine tetikledi korkumu konuşulanlar ... Mesela uçakta bir anda tüm elektriğin gitmesi ki bu aklımdan bile geçmiyordu bundan önce...

Bunun dışında korkutan klasik sebepler var bende. Kanatların kırılması , motorların durması , tekerlerin açılmaması inişte , türbülans ki bunda yuksek şiddette türbülans olmadıkça tehlikeli değilmiş , ondada hızı yavaşlatmak ve rota değiştirmek gibi yolara gidiliyormuş...

mTalk'tan gönderildi

_________________
Sayfamıza reklam vermek için bizi ulaşın.

Email : admin@ingiltereforumu.com


Başa Dön
 Profil  
 
Okunmamış mesajGönderilme zamanı: 21 Şub 2017 14:33 
Çevrimdışı
Sözcü
Sözcü
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Eyl 2016 22:05
Mesajlar: 165
Ettiği teşekkür: 5
Aldığı teşekkür: 9
Vize Durumu: Var
Vize Türü:
Vize Statüsü: -
Ruh Hali: Belirtilmedi
Burcu: -
t&a merhaba ;
Bende de ayni durum mevcut hatta esimle tanistiktan sonra korkum daha cok katlandi. Hatta bir ucus bayagi kotuydu kesinlikle olecegimi ve dusecegimizi dusunmustum. Cok sukur inis yaptik ama etkisi uzerimden gunlerce gecmedi. Indikten sonra saatlerce agladim ve hayatta olduguma inanamiyordum. Tabi ucak korkusu cok olmayan kisiler benim kadar etkilenmemistir eminim.
Benim yaptiklarim kesinlikle ucaklar hakkinda yukaridaki makaledeki gibi detaylari arastirmiyorum, okumuyorum yoksa kafamda surekli ya soyle olursa ya boyle olursa diye dusunceler dolaniyor. Yapabiliyorsaniz hic okumayin derim ben. Okudukca, detaylara indikce kuruntular artiyor.
Yolculuk suresince iyi dusunuyorum. Mesela inince esime kavusacagimi, planlarimizi ya da tatile fln gidiyorsak onlari dusunuyorum.
Bol bol dua ederim.
Isin acikcasi ucakla ilgili dusuncelerinizi engellerseniz ufak bir sarsintiya kadar akliniza gelmiyor, sarsinti olunca bol bol guzel hayaller kurun, inince yapacaginiz guzel seyleri dusunun. Birde diger dusuncem de bu kadar buyuk risk olsaydi ucaklar bos olurdu, herkesin hayati degerli. Diger insanlara bakip demek ki bu kadar tehlikeli degil diye dusunurum.
Zaten settlement onaylanirsa sevinecegim bir nokta da bu olacak surekli ucaga binip bir uk bir tr bitecek. Sadece ailemi ziyaret ve tatil icin ve o zaman bile bu kadar sık kullanmayacagim umarim.
Umarim size de ve diger arkadaslara da yardimi olur. Yakinda ucusunuz vardi herhalde ondan zaman yaklastikca aklinizda bu dusunceler. Guzel bir yolculuk gecirirsiniz umarim.


Başa Dön
 Profil  
 
Okunmamış mesajGönderilme zamanı: 21 Şub 2017 17:02 
Çevrimdışı
Sözcü
Sözcü
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Eki 2014 20:41
Mesajlar: 185
Konum: İngiltere
Ettiği teşekkür: 28
Aldığı teşekkür: 30
Vize Durumu: Var
Vize Türü: Eea 4 icin kaldi 5 yil :)
Vize Statüsü: Vizesini Aldı
Cinsiyet: E ♂
Ruh Hali: Bilgin
Burcu: Başak
2007 de kibristan izmire donerken izmirde feci bir firtina vardi subat ayinin son ceyrgiydi ucak zangir zangir sallaniyordu,is gezisi donusuydu is arkadasim korkudan elimi tuttu lem erkek erkegin elini tutar mi diyecek oldum baktik yuzune,atmis beti benzi surati gitmisti ses etmedim 3-4 kere pisti es gectik. 20 dk kadar fazladan uctuk sarsintilar gokgurultuleri ben de ise sorun yoktu indigimde arkadasimin tuttugu el kangren oluyordu. Asiri sıkmıs sen korkmadin mi dedi?
Bir gun zaten olecegiz ha yatakta ha ucakta dedim.
Herkes de az ya da cok var olan bir korku ruyalarimizda bile yuksekten dustugumuzu gorsek ziplayarak uyaniyoruz. Ama korkunun temeli aslinda olum korkusu ucaktan degil dusmesinden olmekten korkuyoruz. Yenmemiz gereken korku bu aslinda, inancliysaniz bu korkunun sizde olmamasi gerekli zira olunce gidilecek yer belli ama inancsizsaniz bilemiyorum yani olup bilinmezlige gitmek korkutucu olan sanirim.
Neyse simdi baska yorumlara ve tartismalara mahal vermeyeyim konudan da sapmadan ozetlersem,
bana gore olan bu.


Başa Dön
 Profil  
 
Okunmamış mesajGönderilme zamanı: 22 Şub 2017 06:05 
Çevrimdışı
Araştırmacı
Araştırmacı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 15 Oca 2017 04:39
Mesajlar: 68
Ettiği teşekkür: 16
Aldığı teşekkür: 8
Şehir: antalya
Vize Durumu: Henüz Yok
Vize Türü:
Vize Statüsü: -
Cinsiyet: E ♂
Ruh Hali: Belirtilmedi
Burcu: Koç
yambaxx yazdı:
2007 de kibristan izmire donerken izmirde feci bir firtina vardi subat ayinin son ceyrgiydi ucak zangir zangir sallaniyordu,is gezisi donusuydu is arkadasim korkudan elimi tuttu lem erkek erkegin elini tutar mi diyecek oldum baktik yuzune,atmis beti benzi surati gitmisti ses etmedim 3-4 kere pisti es gectik. 20 dk kadar fazladan uctuk sarsintilar gokgurultuleri ben de ise sorun yoktu indigimde arkadasimin tuttugu el kangren oluyordu. Asiri sıkmıs sen korkmadin mi dedi?
Bir gun zaten olecegiz ha yatakta ha ucakta dedim.
Herkes de az ya da cok var olan bir korku ruyalarimizda bile yuksekten dustugumuzu gorsek ziplayarak uyaniyoruz. Ama korkunun temeli aslinda olum korkusu ucaktan degil dusmesinden olmekten korkuyoruz. Yenmemiz gereken korku bu aslinda, inancliysaniz bu korkunun sizde olmamasi gerekli zira olunce gidilecek yer belli ama inancsizsaniz bilemiyorum yani olup bilinmezlige gitmek korkutucu olan sanirim.
Neyse simdi baska yorumlara ve tartismalara mahal vermeyeyim konudan da sapmadan ozetlersem,
bana gore olan bu.

Korku veya yukseklik korkusu gayet normal ,hayatta kalma dürtüsü ile ilgili.
Düşün büyük babanda yükseklik korkusu olmasaydı, önüne çıkan uçurumdan aşağıya atlardi ve sen şu an dünyada olmazdin.


LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil  
 
Okunmamış mesajGönderilme zamanı: 29 Nis 2017 21:33 
Çevrimdışı
Yeni Üye
Yeni Üye
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Nis 2017 20:26
Mesajlar: 2
Ettiği teşekkür: 0
Aldığı teşekkür: 0
Şehir: manchester
Vize Durumu: Var
Vize Türü:
Vize Statüsü: -
Cinsiyet: E ♂
Ruh Hali: Belirtilmedi
Burcu: Koç
öncelikle uçak parça bakım fabrikasında bir çalışan olarak son teknolojide uçakların terör yada ciddi bir pilot hatası haricinde düşmesi zordur.tabii yinede allah bilir ama konuya gelirsek airbus ve boeing uçakları tercih ediniz genelde orta mesafe airbus 320 serisi yada boeing 737 serisidir airbuslar pc ile boeingler ise pilot kumandası ile çalışır,burdan şu anlamda havada motorlardan biri dursa bile diğer çalışan motor ile varacağı noktaya kadar gider,bugüne kadar olmamıştır her 2 motorun durması dursa bile houston nehrine inen uçağın motorları ciddi kuş saldırısı sonucu sağlam şekilde inmişti,eğer uçaklara çok güvenim yok diyorsanız türkiye uçuşlarında firmaların airbus 330 yada boeing 777 gibi serileride uçmaktadır bilet almadan önce uçuş kodunu girerek flightstats24 sitesinde uçak bilgilerinizi görebilirsiniz,yine şu anlamda bakarsak günde yaklaşık 10 ile 12 bin uçuş oluyor,araç ile mukayese edildiği zaman minumum seviyededir,ayrıca şunuda söylemek gerekirse örnekle easyjet yada ryanair ucuz firmalardır ama tüm uçaklar gibi a b ve c seri bakımları mutlaka yapılır şarttır,şiddetli bir türbülansta genelde müsait ise uçak yüksek rakıma çıkış yapar,yapamadığı taktirde mutlaka hava kule izin vermiyordur,yani yukarıda trafik vardır,ingiltereye gelirken yaşadığınız türbülanslar genelde avusturya alplerinde hollanda kısmında olur bu kısa sürelidir,ben airbus ve boeing seri uçaklara güvenin derim,2017 haziran itibari ile easyjet airbus 320 neolar bu firmada hizmete giricektir,türkiyede sadece şu anda pegasusda başladı,yine boeing 737 max en son seri uçaklar monarch,jet 2 gibi firmalarda başlayacaktır bence uçuş korkunuzu bir kaç kez
uçtuktan sonra azalıcaktır
saygılar
iyi uçuşlar


Başa Dön
 Profil  
 
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 7 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma eklentiler gönderemezsiniz

Geçiş yap:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye